برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.

نمایندگی چری

سال 1995 میلادی، ” این تنگ یائو ” در زادگاهش در استان ” آن خویی ” به همراه 8 نفر دیگر موسسه خودروسازی چین را تاسیس کرد. در سال 1997 میلادی شرکت با مسئولیت محدود خودروی ” چری ” با یک میلیارد و 700 میلیون یوان سرمایه ثبت شده رسما تاسیس شد . دو سال بعد، در دسامبر سال 1999 نخستین خودروی نمایندگی چری ساخت این شرکت به بازار عرضه شد. کاربرد این نوع خودرو با خودروهای عمده با سرمایه خارجی در بازار چین برابر می‌باشد ،اما قیمت آن بیش از 30 درصد پائین‌تر است. بدین سبب مورد پسند مصرف کنندگان قرار گرفته است. در سال 2004 نزدیک به 90 هزاردستگاه خودروی ” چری ” فروخته شد و نشان ” چری ” نیز در ردیف 10 خودرو برتر چین قرار گرفت.

نمایندگی چری

نمایندگی چری به جلب استعدادها بسیار اهمیت می‌دهد. مدیر عامل این شرکت گفت: چین فاقد استعدادهای کافی در صنعت خودرو است. شرکت ما تا حد ممکن استعدادها را جلب میکند. دکتر ” شو مین ” رییس پژوهشگاه خودروی “نمایندگی چری ” قبلا کارشناس موتور شرکت خودروی ” جنرال موتورز” و ” فورد ” آمریکا بود. وی نیز هم شهری ” این تنگ یائو ” است . در سال 2002 برای همکاری به شرکت ” چی ژوی ” پیوست. اکنون ده‌ها نفر از میان 500 پژوهشگر شرکت ” چری ” از جمله کسانی هستند که پیشتر در موسسات چند ملیتی مانند “فولکس واگن” و “فورد ” کار کرده‌اند.

توسعه خودرو با مارک داخلی کار دشواری است. دکتر ” شو مین ” به خبرنگار گفت: برای تولید فرآورده‌ها، باید ابتدا فن آوری را به دست آورد. نمایندگی چری در اوایل تاسیس مراحل دشواری را پیش رو داشت. وی گفت: در آن زمان مشکلات زیادی داشتیم. ما با اتخاذ تدابیر مختلف شرکت‌های معروف فنی در جهان را برای همکاری با شرکت خود قانع کردیم. سه ماه بعد، آنان متوجه شدند که شرکت ما واقعا در حال توسعه سریع است.

طراحی چری

بعدها نمایندگی چری به طور موفقیت ‌آمیزی وارد بازار مصر شد. در سال 2003 میلادی نمایندگی چری کارگاه تولید خودرو در ایران تاسیس کرد. اکنون نمایندگی چری با بیش از 30 کشور قرارداد صادرات خودرو امضا کرده است که بیش از 80 درصد صادرات خودروی چین را تشکیل می دهد. چین اکنون به بازار خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و آفریقا راه یافته و مدیر عامل نمایندگی چری ” چی ژوی ” چشمان خود را به بازار آمریکا بزرگترین مصرف کننده خودرو جهان دوخته است. وی گفت: هدف شرکت ما این است که از سال 2007 میلادی سالانه 250 هزار خودرو به آمریکا بفروشیم و مجموع فروش سالانه این شرکت در صورت تحقق این هدف به دو میلیارد دلار خواهد رسید. وی به خبرنگار گفت: نمایندگی چری اطمینان و توانایی دارد که پیشرفت ثابت و دائمی خود را حفظ کند.

نمایندگی chery

پس از چهار سال پیشرفت، اکنون نمایندگی چری در سوریه 22 فروشگاه تخصصی تاسیس کرده و بیش از 5000 دستگاه خودرو فروخته شده است. در شلوغ‌ترین خیابان دمشق پایتخت سوریه، خودروهای مارک ” چری ” در هر جایی به چشم می‌خورد. آقای ” مروان ” صاحب خودروی نمایندگی چری به خبرنگار گفت: موتور خودروی ” چری ” بسیار قوی است و مصرف بنزین آن بالا نیست. تعمیر و نگهداری خودرو تا زمانی که خودرو دارای تضمین می‌باشد، رایگان است. خرید قطعات یدکی آن نیز آسان است.

طراحی چری

هر خودرویی که در شرکت نمایندگی چری به دنیا می‌آید توسط تیم طراحی آن تولید می‌شود. طراحی چری چهار بخش را پوشش می‌دهد. تناسب، برندسازی، زیبایی طراحی و کیفیت است. طراحی در چری به خوبی بیانگر آن است که طراحان آن درک درستی از خواسته و انتظارات مشتریان خودرو، زمینه فرهنگی و روند بازار دارند. همچنین سیستم و فرآیندی در این شرکت وجود دارد که موجب می‌شود طراحی از استانداردهای بین المللی تبعیت کند .طراحی چری، تناسب طلایی را با تناسب خودرویی ادغام می‌کند. بطور کلی طراحی این تیم از نیرومندی و برازندگی اسب‌های چابک و سریع الهام می‌گیرد. خودروهای چری دارای خطوط دینامیکی هستند که مقاومت هوا را در برابر بدنه به کمترین میزان می‌رساند.

نمایندگی چری

در واقع ظاهر بدنه خودرو به صورتی طراحی شده که گویا در هر لحظه آماده حرکت و شتاب گرفتن است. در طراحی استریم لاین، از چراغ های عقب گرفته تا پلاک خودرو، به گونه ایست تا تاثیر خطوط افقی روی بدنه را تقویت کند و در مجموع ظاهر کلی خودرو را با شکوه‌تر کند.

برند سازی

هر برند مشهور با یک روح منحصر بفرد متولد می‌شود. در نمایندگی چری، یک برند خودروسازی چینی، دی نی ای (DNA) خود را از عناصر و المان های فرهنگ چین گرفته است و این تاثیرپذیری در طراحی‌های این شرکت به خوبی نمایان است. در کل زبان طراحی چری تلاش می‌کند تا به طرح‌ها و فرهم‌های خود روح ببخشد و بر همین اساس هر مدل خودرویی که توسط این شرکت معرفی می‌شود. دارای یک روح خاص و منحصربفرد است. دو خودروی مفهومی α و β  عناصر چینی زیادی را در دل خود جا داده و طراحی خاص و زیبای چری را به خوبی با استفاده از خطوط و حجم و الهام گرفتن از آب نمایش می‌دهند. آب در فرهنگ چین به دو صفت آرامش و تلرانس بالا معروف است، که نمایندگی چری این صفات را در شعار “سیرتی به خوبی آب” و طراحی خود بکار می‌گیرد.

کیفیت چری

نمایندگی چری معتقد است کیفیت از جزئیات سرچشمه می گیرد. به همین دلیل است که طراحی ظاهری خودروها در این شرکت سعی در بی نقص بودن جزئیات دارند. نمایندگی چری همچنین معتقد است که کیفیت یعنی طراحی و طراحی یعنی ساخت محصولی که به چشمان بیننده لذت می‌دهد.

کیفیت چری

به عنوان مثال، ظرافت برای قسمت‌های قابل روئیت و معقول بودن برای قسمتهای پنهان خودرو است. هر مدل خودروی نمایندگی چری با یک طراحی دستی متولد می‌شود و به مرور زمان و طی فرآیندی دقیق، کامل‌تر و واقعی‌تر شده تا در نهایت خودرویی با کیفیت و عالی را به بازار معرفی کند. طراحان چری نه تنها به ظاهر محصولات خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند بلکه به روح آنچه می‌سازند نیز توجه خاصی دارند. نمایندگی چری در طول زمان و در حالیکه که فهم خودش را از دنیای خودرو شکل می‌دهد، آرام آرام در حال ساخت ژن برند خود می‌باشد.

دهه دوم فعالیت

پس از همکاری‌های صورت گرفته با شرکت‌های خارجی، نمایندگی چری موقعیت قابل قبولی در بازار چین و البته کشورهایی مانند روسیه، صربستان، ونزوئلا، بنگلادش، برمه و … پیدا کرد و با تولید در حدود 700.000 دستگاه خودرو در سال 2010 در جمع 10 تولیدکننده بزرگ اتومبیل چین قرار گرفت. در طول این مدت نمایندگی چری با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و عموماً کم ‌اهمیت آسیایی از جمله نمایشگاه خودروی اصفهان، سعی در بهبود وجهه و نمایش نمونه‌های تولیدی خود داشت.

نمایندگی چری ایران

یکی دیگر از مقاطع حساس در تاریخچه شرکت چری قرارداد همکاری آن با شرکت تاتا موتور (Tata Motor) هندوستان بود. تاتا موتور که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو از لحاظ تعداد در جهان به ‌شمار می‌آید، مالکیت برندهای انگلیسی لندروور و جگوار و رنج روور را در اختیار داشت و توانایی‌های فنی نمایندگی چری را به طرح قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. در این دهه از فعالیت شرکت چری و با تزریق تکنولوژی‌های خارجی، کیفیت محصولات این خودروساز بهبود بسیاری پبدا کرده و تولیدات آن توان رقابت با محصولات پایه و متوسط آسیایی را پیدا کردند.

 چری در ایران

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، نمایندگی چری از سال 2006 وارد ایران شده و مسئولیت دشوار مونتاژ آن به شرکت کرمان موتور و زیر مجموعه مدیران خودرو واگذار گردید. محصولاتی مانند ام وی ام 110، ام وی ام 550 و 530 و نمونه‌هایی از نسل‌های پیش از همکاری‌های خارجی این شرکت بوده که با ظاهر خود، زیبایی خیابان‌های ایران را بیش از پیش نمودند.

اما پس از تغییر رویه که در بخش همکاری‌های خارجی تاریخچه شرکت چری به آن اشاره شد، محصولات نسل جدید آن نیز وارد ایران شدند. در حال حاضر مدل‌های ام وی ام 315 هاچ بک و ام وی ام 110 و ام وی ام X33 نسل قدیم در کنار نسل‌های جدیدتری مانند چری تیگو 5 و چری تیگو 7 و آریزو 5 به فروش رسیده که چری آریزو 6 را نیز باید به آنها اضافه نمود. البته قیمت این خودروها در ایران و چین بسیار متفاوت بوده که این میزان علاقه مدیران صنعت خودروی ایران به سود دهی همتایان چینی را خواهد رساند.

بهترین نمایندگی چری

نمایندگی چری / Cherry شرکت خودروسازی چینی است، که بعنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو در چین به‌شمار می‌آید. این شرکت دارای هفتمین رتبه از نظر تولید اتومبیل در کشور چین است. چری تیگو، چری آریزو برخی از خودروهای این شرکت است که در ایران توسط مدیران خودرو مونتاژ و به ‌فروش می‌رسند. در ادامه به بررسی خودرهای نمایندگی چری می‌پردازیم.

چری تیگو 7

علاقه‌ی مردم ایران به کراس‌اورها، هر روز بیشتر از قبل می‌شود و شرکت‌های چینی از این موقعیت، نهایت استفاده را می‌برند. برند نمایندگی چری با محصول جدیدی به نام تیگو 7، مهمان جاده‌های ایران خواهد بود.

خودرو تیگو 7

نمایندگی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1999 بنیان نهاده شد و از سال 2003 با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد و هم ‌اکنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ 600 هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده است. چری علاوه بر تولیدات خود، برای شرکت‌های مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌کند و در مجموع نزدیک به یک‌ چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود. محصولات نمایندگی چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌شوند، درحالی ‌که حضور محدودی هم در روسیه دارند. از سویی دیگر، هرچند برندهای چینی متعددی در بازار استرالیا فعالیت می‌کنند، خبری از کراس‌اورهای چری در این کشور نیست.

فراموش نکنیم که خودروهای برند MVM هم زیرمجموعه نمایندگی چری هستند و در کشور چین و دیگر نمایندگی‌های این برند، با همان نام چری شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد نام و لوگوی MVM صرفا به درخواست نماینده‌ی فروش این شرکت در ایران، روی بعضی خودروهای چری گذاشته شده و در خود نمایندگی چری، MVM صرفا لقبی برای خودروی QQ3 است که ما در ایران با نام MVM110 می‌شناسیم.

نمایندگی چری تهران

با توجه به مالیات‌های سنگین وارد بر خودروهای وارداتی، محصولات چینی تنها گزینه‌ی قابل خرید برای افراد با درآمد متوسط در جامعه‌ی ایران هستند. شرکت چری که در ابتدا با نام MVM در کشورمان حضور یافت، حالا باسابقه‌ترین برند چینی در بازار ایران محسوب می‌شود و پس از فروش موفق مدل‌ X33، چند کراس‌اور دیگر شامل تیگو 5 و X22 را در یک سال اخیر عرضه کرده است. جدیدترین محصول نمایندگی چری، تیگو 7 نام دارد و قرار است با طراحی مدرن، حرف تازه‌ای داشته باشد. در این مقاله به معرفی توانایی‌ها و مشخصات تیگو 7 می‌پردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

شاید در ظاهر و تصاویر منتشرشده از تیگو 7، این خودرو کوچک‌تر از تیگو ۵ به نظر رسد، اما چنین نیست و حالا این مدل، پرچم‌دار برند نمایندگی چری و خصوصا کلاس کراس‌اورهای این شرکت محسوب می‌شود. چری سرمایه‌گذاری سنگینی روی طراحی و تولید این خودرو داشته است و تلاش می‌کند تا به عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند.

طراحی و ظاهر بدنه

در مجموع، با توجه به اهمیت طراحی نمای روبه‌رو در ظاهر یک خودرو، می‌توان به محصول جدید نمایندگی چری، نمره‌ی بسیار خوبی داد و آن را فراتر از انتظار بازار جهانی از یک خودروی چینی دانست. ابعاد تیگو 7 شامل 4.5 متر، عرض 1.873 متر همراه با ارتفاع سقف 1.670 متر است که با فاصله محورهای 2.670 متر ارائه می‌شود. ارتفاع استاندارد کف خودرو تا سطح زمین، 21 سانتیمتر است.

فضای داخلی و کابین

به محض ورود به تیگو 7، با نکات مثبت و منفی جالب آن آشنا می‌شوید. بخش مثبت و جذاب این خودرو، شامل صندلی‌های لوکس و خوش‌فرم، خصوصا برای سرنشینان جلو می‌شود که به‌ ندرت در یک کراس‌اور چینی دیده‌ایم، اما داشبورد پلاستیکی و کاملا ساده‌ی آن، چیزی فراتر از یک خودروی معمولی با نمایشگر میانی به نظر نمی‌رسد.

نمایندگی چری تیگو 7

پیشرانه و قوای فنی

سه نسخه‌ از نمایندگی چری یعنی تیگو 7 در بازار چین وجود دارند که شامل مدل 2 لیتری تنفس طبیعی و دو نمونه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ است. ضعیف‌ترین نسخه‌ی تیگو 7 از نمایندگی چری که اتفاقا برای ورود به ایران هم انتخاب نشده، دارای پیشرانه‌ی 2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 120 اسب بخار است که در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، حاصل می‌شود. بالاترین گشتاور این مدل، 180 نیوتن‌متر خواهد بود که از دور موتور 4000 دور بر دقیقه، در اختیار راننده است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

تیگو 7، هرچند از نظر قدرت پیشرانه حرف زیادی برای گفتن ندارد، با آپشن‌های نسبتا کاملی در بازار چین ارائه می‌شود که در مدل‌های مختلف پایه، الایت، دلوکس و پریم دیده می‌شوند. از امکانات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌های اصلی اشاره کرد که ترکیبی از نوار LED برای روشنایی روز و لامپ‌های پرقدرت زنون هستند.

تجربه رانندگی تیگو 7

تست فنی و آزمایش رانندگی

صندلی‌های راحت و سرشار از چرم این خودرو، مثل مدل‌های اسپرت اروپایی با لبه‌های زانو و پشت کتف، به ‌خوبی بدن را در بر می‌گیرند و قابل مقایسه با دیگر خودروهای چینی واردشده به ایران نیست. این موضوع نه ‌تنها لذت رانندگی با تیگو 7 نمایندگی چری را افزایش می‌دهد، بلکه بوی ناراحت‌کننده‌ی ناشی از پلاستیک و مواد بازیافتی که در بعضی خودروهای چینی قدیمی دیده‌ایم، نخواهد داشت.

چری تیگو 5

خودروی تیگو 5 در نمایندگی چری که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود، فعلا لوکس‌ترین خودروی چری در کلاس خود خواهد بود که البته به‌تازگی، صرفا چراغ‌های جلوی آن با کمی LED تغییر کرده است و با نام تیگو 5 فیس‌لیفت به‌ زودی در ایران فروخته خواهد شد.

تیگو 5

پیشرانه و توانایی فنی

پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 2 لیتری به حجم دقیق 1971 سی‌سی برای تیگو 5 (نمایندگی چری)در نظر گرفته شده است. که در دور موتور 5700 دور در دقیقه حداکثر توان 136 اسب بخار تولید می‌کند و 182 نیوتن‌متر گشتاور هم در دور موتور 4500 دور در دقیقه به همراه دارد.

طراحی ظاهری و فضای داخلی

نمایندگی چری در بیشتر خودروهای تولیدی خود از برندهای دیگری، خصوصا تویوتا الهام گرفته است و همان‌طور که تیگو 3 قدیمی (که در ایران به نام نسل اول  X33شناخته می‌شود) را بسیار شبیه به تویوتا مدل 2001 عرضه کرد.

طراحی داخلی تیگو 5

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

صندلی‌های تیگو همان‌طور که اشاره کردیم، چرم و در ردیف جلو برقی هستند. مانیتور 7.5 اینچی لمسی از طریق USB با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و عملکرد مناسب آن با دوربین دید عقب خیلی در ساده‌تر کردن پارک این خودرو نقش داشته است.

ایمنی و آپشن‌های حفاظت از سرنشینان

به گفته‌ی نمایندگی چری، این خودرو دارای 5 ستاره از سازمان رسمی استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP)است. البته ما هرچه در سایت رسمی این سازمان، جستجو کردیم فیلم رسمی تست تصادفات تیگو 5 را پیدا نکردیم و البته نتایج این تست‌ها هم برای ما مشخص نشد.

نمایندگی چری تیگو 5

تجربه رانندگی

پیش از هر چیز باید متوجه این موضوع باشیم که مبلغ پرداختی برای تیگو 5 کمتر از نصف کراس‌اوورهای مطرح کره‌ای است، پس انتظارات ما هم نباید در آن سطح باشد. از سویی دیگر، اولویت‌های خریدار باید مد نظر قرار گیرد تا لذت (یا پشیمانی) از داشتن هر محصول مشخص شود. وقتی وارد کابین تیگو 5 می‌شوید، کیفیت ساخت و راحتی صندلی‌ها رضایت‌بخش است؛ اما به هنگام حرکت، اگر به دنبال شتاب‌گیری و رسیدن به سرعت‌های بالا هستید، حتما ناامید خواهید شد.

آریزو 5

سواری‌های نمایندگی چری هم با نام آریزو شناخته می‌شوند که آریزو 3، آریزو 5 و آریزو 7 را شامل می‌شود. درحالیکه چند مدل خودروی کوچک اقتصادی هم در سبد نمایندگی چری وجود دارد، این برند با سری آریزو و تیگو، سعی می‌کند کیفیتی قابل قبول داشته باشد و حضوری قدرتمند در بازار خارج از چین نشان دهد. از گروه آریزو، شاهد واردات سدان میان‌جثه‌ی آریزو 5 به ایران هستیم که به تازگی، با پیشرانه‌ی توربو شارژ و البته قیمت بالاتر نسبت به نسخه‌ی استاندارد، پیش‌فروش می‌شود.

آریزو 5

طراحی ظاهری و بدنه

برای علاقه‌مندان حرفه‌ای خودرو (نمایندگی چری)، نمای روبروی آریزو5، الهام گرفته از محصولات مدرن اوپل به نظر می‌رسد، هرچند که نمی‌توان جذابیت ظاهری و طراحی قابل قبول این محصول را نادیده گرفت. با نگاهی متوجه زبان طراحی این برند، خصوصا در فرم چراغ‌های اصلی و جلوپنجره می‌شویم. با این سبک، به وضوح خطوط تیز روی بدنه و زاویه‌های تند قطعات متخلف، بر منحنی‌ها و گوشه‌های مدور، ترجیح داده شده‌اند.

طراحی داخلی و کابین

برای عامه‌ی مردم، نمایندگی چری آنچه در نمای داخلی یک خودروی چینی اهمیت دارد، موادر به کار رفته در داشبورد و تودری‌ها است. این روزها، تقریبا تمام مدل‌های چینی بازار، به لطف استفاده از نمایشگر لمسی و ترفندهای مربوط به چیدمان ادوات، ترکیب جذابی در فضای داخلی ارائه می‌کنند.

طراحی داخلی آریزو 5

پیشرانه و قوای فنی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، چری آریزو 5 با دو پیشرانه‌ی متفاوت در نمایندگی چری عرضه می‌شود که شامل 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ است. هرچند که ظاهر این مدل‌ها، کاملا مشابه به نظر می‌رسد، با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه آنها، می‌توان پیش‌بینی کرد که خریدار آریزو 5، دچار سردرگمی و دودلی میان این خودروها نشود.

آپشن‌های رفاهی

از مهم‌ترین امکانات فنی چری آریزو 5 می‌توان به کولر برقی در نمونه‌ی فول‌آپشن این خودرو اشاره کرد که فشار بسیار کمی به پیشرانه‌ی بنزینی می‌آورد. ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، قفل مرکزی، شیشه ‌بالابر برقی چهار طرف، چراغ‌های ترمز و روشنایی روز LED، خاموش شدن چراغ‌ها پس از خروج از خودرو (روشنایی بدرقه)، تنظیمات دستی صندلی راننده در چهار جهت و کروز کنترل در نمایندگی چری و همه‌ی مدل‌های آریزو 5 وجود دارند.

نمایندگی چری آریزو 5

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

همان‌طور که برای همه‌ی ما قابل پیش‌بینی است، چری آریزو 5 هم مثل دیگر خودروهای چینی بازار ایران، دارای 5 ستاره‌ی از نهاد تست تصادف خودروهای چین (C-NCAP) است. از سویی دیگر، تلاش ما برای پیدا فیلم مربوط به این آزمون، بی‌نتیجه بود.

آزمون فنی و کیفیت رانندگی

آنچه مسلم به نظر می‌رسد، تفاوت قابل توجه آپشن‌های ایمنی و رفاهی نمایندگی چری در آریزو 5 مجهز به پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و جعبه‌دنده‌ی دستی با نسخه‌ی توربوشارژ دنده اتوماتیک است. هرچند که قیمت این دو محصول نیز اختلاف زیادی دارد، از نظر ظاهری تفاوت خاصی در آنها احساس نمی‌شود.

آریزو 6

مدیران خودرو شب گذشته با برگزاری مراسمی سدان جدید آریزو 6 را در بازار ایران و نمایندگی چری معرفی کرد و کارشناسان و اصحاب رسانه‌ از نزدیک با این خودروی جدید چینی آشنا شدند. زمان زیادی از معرفی آریزو 6 در چین نمی‌گذرد و حال مدیران خودرو با معرفی این خودرو از عرضه‌ی آن در بازار کشورمان در آینده‌ی نه چندان دور خبر می‌دهد. با توجه به اینکه هنوز این خودرو در بازارهای جهانی و چین عرضه نشده است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن باید به گمانه‌زنی‌ها اکتفا کرد.

آریزو 6

آریزو 6 به ادعای نمایندگی چری، نمادی از زبان طراحی این شرکت چینی است؛ خودرویی با طراحی به‌روز و طیف وسیعی از امکانات که به زودی وارد بازارهای مختلف از جمله کشورمان خواهد شد. به نظر می‌رسد این خودرو قرار است در دو مدل «Excellent» و «Luxury» روانه‌ی بازار ایران شود؛ طبق انتظار پیشرانه و قدرت موتور در هر دو مدل یکسان است و تفاوت تنها به آپشن‌های دو خودرو مربوط می‌شود. آریزو 6 از پیشرانه‌ای با حجم 1500 سی‌سی و چهار سیلند خطی بهره می‌برد و برای انتقال نیرو از گیربکس اتوماتیک 9 سرعته‌ی CVT در آن استفاده شده، شتاب اولیه‌ی آریزو 6 نیز طبق اطلاعات ارائه شده تنها 9.2 ثانیه است.

طراحی داخلی آریزو 6

برخورد اولیه با آریزو 6 به ‌خوبی پیشرفت چینی‌ها در بحث طراحی را نشان می‌دهد؛ به‌طوری که می‌توان آن را یکی از زیباترین نمایندگان خودروسازی چین و نمایندگی چری دانست. از طراحی چراغ‌ها گرفته تا خطوط به کار رفته در نقاط مختلف خودرو همه و همه با دقت کار شده‌اند. در بحث طراحی داخلی نیز نمونه‌ی به نمایش‌ درآمده کیفیت و تنوع امکانات قابل‌قبولی ارائه می‌داد.

تجربه رانندگی در آریزو 6

فضای صندوق و فضای پا برای سرنشینان عقب در آریزو 6 را مناسب ارزیابی کردیم؛ اما متاسفانه امکان آزمایش عملی خودرو و تجربه‌ی سواری آن در مراسم شب گذشته وجود نداشت. توضیح مشخصات کامل این خودرو و تفاوت‌های آن با نسل گذشته در مطلبی کامل به‌ زودی در اتو حیدری منتشر خواهد شد.

بالا